Nem minden arany ami sárgaréz

Agyszint

Agyszint

16 rejtett szimbólum híres márkák logóiban, amikről nem biztos, hogy tudtál

2019. június 25. - cascade

Azt hihetnénk, hogy egy logó tervezése pár szimpla skiccel meg is van, amit a budin ülve, vagy unalmas perceinkben a sudokuzás mellett ki lehet találni. A valóság azonban az, hogy egy logó lényeges része egy vállalkozásnak és a hozzá kapcsolódó marketingnek, ami legtöbbször magában foglalja az adott cég alapelveit, főbb értékeit. Az sem elhanyagolható, ha az embereknek tetszik, és valahol a tudatalattijukba mászik, hogy a márka függőjévé váljon. Mutatunk 16 logót, ahol a készítők elrejtettek pár lényeges apróságot, ami az adott cég jellemzőire vonatkozik, és amikről talán eddig nem tudtál.

A Toblerone svájci, azon belül egy berni csokoládé márka. Bern úgy is ismert, mint a “Medvék Városa”, és ha jobban megnézzük a csokoládé logóját, a hegyben felfedezhető egy medve alakja. A Toblerone betűiből pedig simán ki lehet rakni a BERN, mint város betűit.

 

A FedEx a világ egyik legismertebb logója, amely szintén rejtett üzenetet tartalmaz. Az E és X betűk között látható egy előre mutató nyíl, ami a cég elsődleges ígéretét és jellegzetességét mutatja, a gyorsaságot.

 

A Beats olyan fejhallgatókat gyárt, ami nem egy egyszerű ember pénztárcájához lett kitalálva. A piros körben lévő fehér ‘b’ betű egy fülhallgatót is szimbolizál, ami egy ember fején található.

 

Az Amazon logójában az ‘A’ és ‘Z’ betűt összekötő sárga nyíl csak egy mosolynak látszik, azonban nem csak a vásárlók arcára csalt elégedett arckifejezést jelenti. Főleg azt, hogy az amazon áruházában A-tól Z-ig megtalálhatsz mindent, amire szükséged lehet.

 

A Baskin Robbins egy híres fagylaltkészítő márka, és a ‘B’ és ‘R’ betűkben rózsaszínnel kiemelt részből egy 31-es szám olvasható ki. A 31-es szám azt fejezi ki, hogy a vásárlókat ennyiféle ízzel várják a készítők.

 

A Quiksilver márka létrejötte egészen 1969-re nyúlik vissza, amikor a cég alapítói egy japán fametszeten csodálkozott, amit Kanagawa hatalmas hullámának neveznek. A képen egy hatalmas hullám ellen küzd három halászcsónak háttérben a Fudzsival. A fotó láttán Alan és John elhatározta, hogy létrehozza saját szörfös márkáját, amihez az említett fafaragást vette alapul.

 

A Pinterest egy amerikai közösségi képmegosztó oldal, ami lehetővé teszi, hogy a felhasználók témák szerint, rendezetten fényképeket osszanak meg egymással. A logó ‘P’ betűje a Pin szóból ered, ami magyarul gombostűt jelent és szimbolizál, amivel mint tudjuk, képeket tudunk a falra is tűzni.

 

A Londoni Szimfonikus Zenekar Nagy-Britannia egyik legjelentősebb klasszikus zenei társulata, amelynek logójában egy karmester szerepel.

 

Az Alfa Romeo emblémát egy mérnök tervezte, akinek ötlete az volt, hogy milánói szimbólumokat használjanak fel. Éppen villamosra várt a Piazza Castellón, amikor megpillantotta a Filarete torony tetején lévő, embert lenyelő, koronás, sárkányfejű kígyót, a Visconti család címerállatát, amely a kerek alakú logó közepébe, Milánó város zászlaja, a fehér alapon piros kereszt mellé került. Egyes feltételezések szerint az embert lenyelő sárkány valójában egy szerpentin is, ami próbálja legyőzni az embert, vagyis az Alfa Romeo volánja mögé merészkedő sofőrt.

 

Az Unilever egy multinacionális vállalat, ami márkás fogyasztási cikkeket gyárt és forgalmaz is. Világszerte 400 márkával van jelen a kozmetikumok, az élelmiszer és a háztartási tisztítószerek piacán. Mivel rengeteg különböző terméket gyártanak, logójukban minden erre vonatkozó apróságnak van jelentése. A szív a törődést és egészséget, a pálmafa a paradicsomi életet és gondtalanságot, a madár a szabadság és napi gondoktól való távollétet, a ruha az öltözködést, a zöldségek és a hal, az egészséges táplálkozást, az egymásba torkolló nyilak pedig a környezettudatosságot jelképezik.

 

A Northwest Airlines az Amerikai Egyesült Államok egyik legkedveltebb légitársasága. Logójában csak egy ‘N’ betű látható, de a mellette lévő háromszöget az ‘N’ betűvel kiegészítve máris ‘W’-re változik. A logó tehát a légitársaság nevének rövidítése.

 

A Lafayette divatmárka logójában jól látható a kettőzött ‘T’ betű, ahogyan azok a párizsi Eiffel-tornyot mintázzák.

 

Ha a Toyota márka logóját aprócska darabokra bontjuk, akkor rájövünk, hogy ez a fura logó a márka minden betűjét magában rejti.

 

A Tour de France vagy más néven Le Tour vagy La Grande Boucle, a világ legismertebb országúti kerékpárversenye, amelyet 1908 óta évente megrendeznek. Logójában persze, hogy megtalálható a kerékpáron tekerő ember.

 

Sokan hajlamosak azt hinni a dél-koreai cég logójáról, hogy a benne szereplő alakzat szimplán a Hyundai cég kezdőbetűjét jelöli. Az igazság az, hogy a „H” betű két személy, esetünkben az ügyfél és a cég kézfogását szimbolizálja.

 

A Levi's logóját nem kell túlgondolni, hiszen abban egy emberi fenék van elég jól láthatóan elrejtve.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://cascade.blog.hu/api/trackback/id/tr1514911900

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása